zondag 17 april 2011

@ stap 21 van 23 archiefdingen tevens Reflectieverslag huiswerkopdrachten

Ik heb de ontdekoefeningen gedaan en het enige waar ik aan denk is: is er een ander vakgebied ( in de grote boze wereld van vakgebieden) waar er zoveel gebeurd en nog staat te gebeuren als de onze? Ik had gedacht dat deze ontdekkingstocht á la Dora de ontdekkingsreiziger zou verlopen (excuses voor de 'kinderlijke' vergelijking; mijn dochter is net die Dora-fase ontgroeid). Wanneer Dora op ontdekkingsreis gaat, komt ze altijd blij en vol nieuwe ontdekkingen op de plaats van bestemming aan. Niets is minder waar tijdens mijn ontdekkingsreis. Ik ben of niet op de plaats van bestemming of ik word gewoon niet echt blij van deze ontdekkingsreis. Ik had nl gedacht nieuwe dingen te ontdekken (waar ik blij van zou worden) en deze te gaan gebruiken. Ik weet niet of dat gaat lukken zonder het constante gevoel dat ik achter de feiten aanloop.
Wat is het toch met dit vakgebied dat je zo vaak het gevoel hebt alles om je heen te moeten grijpen én begrijpen, anders gaat het aan je voorbij! En het is geen fijn gevoel. Bij sommige stappen heb ik bewust de keuze gemaakt om de wetenschap van het bestaan hiervan te accepteren, maar het (nu) niet te gebruiken. En websites waar ik regelmatig gebruik wil maken van de mogelijkheden, daar moet ik weer voor op reis.
Aaarrrggghhh!
Tja, ik zal wel moeten, toch?

Tot de volgende blog!
Niet over archiefdingen, wel over mezelf (én dankzij alles wat ik tot nog toe heb geleerd van 23-archiefdingen.nl)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten