zondag 17 april 2011

@ stap 13 van 23 archiefdingen

Heb de ontdekoefeningen achter de rug. Ik heb 3 verschillenden wiki's bekeken:
Archiefwiki
Archives Wiki
Refugee Archives Wiki
Het valt bij alle 3 op dat je moet aanmelden om te kunnen wijzigen. Ik vreog mij af of dit altijd zo is geweest. Ik had nl altijd het idee dat je gewoon de edit knop kon aanklikken en dan wijzigen maar....
Dat is dus (nu) niet het geval. Kan ik alleen maar toejuichen, want in het geval van bijvoorbeeld de Archiefwiki vind ik het fijn dat de terminologie niet door jan en alleman kan worden gewijzigd én dat je voor het wijzigen van de inhoud van de website moet inloggen. Is iig een stap vooruit, als die er niet al was. Ik heb wel het idee dat als je iets 'kwaads' in de zin hebt, je wel een manier verzint om je plan ten uitvoer te brengen.
Bij Refugee Archives Wiki viel het op dat er één persoon is die heel veel, zoniet alle, wijzigingen doorvoert. Opmerkelijk is ook dat op 18 september 2008 (??) de laatste wijziging door RefugeeArchivist is doorgevoerd! Is that just me or does someone need to do a better job at keeping up the good work?
Ik heb ook rondgekeken op Archives Wiki (amerikaanse archivarissen) en zij plaatsten op hun website links naar andere wiki's m.b.t. archieven die buiten hun eiegen wiki vallen, maar wellicht interresant zijn voor anderen! Now that's what I call sharing!
Ik denk wel dat ik in de (zeer nabije) toekomst gebruik zal gaan maken van de Archiefwiki i.v.m. de afstudeeropdracht. Erg handig!

Tot de volgende blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten